Online marketing uitbesteden AmsterdamHet uitbesteden van Online marketing en Zoekmachine marketing Amsterdam gebeurd steeds vaker. Dit komt simpelweg doordat de systemen voor adverteren steeds ingewikkelder worden. Vroeger maakte je een advertentie in de krant en dan viel deze op bij duizenden mensen. Echter zit het online complexer in elkaar. Het belangrijkste onderdeel van een advertenties is om te weten wie je doelgroep ongeveer is. Dit kunnen vrouwen tussen de 18 en 45 jaar zijn of mannen tussen de 30 en 55 jaar. Natuurlijk kan het ook een combinatie van beiden zijn. Door je klantengroep goed te leren kennen kun je gerichter adverteren. Je gaat al snel merken dat het adverteren goedkoper wordt of dat je meer bezoekers krijgt met hetzelfde budget. Het is niet altijd zwart wit binnen iedere organisatie, maar vaak kun je dit best goed onderzocht krijgen. Een marketingbureau gebruikt hiervoor verschillende tools. In het begin lijkt het alsof zij duurder zijn als dat je zelf advertenties zou gaan plaatsen. Maar als je het over 3 of 5 jaar heen verspreid kijkt dan is het onderaan de streep een stuk goedkoper. Dit komt door gericht op het publiek te schrijven en ongeïnteresseerde te weren. Zij kopen immers niet op je website, maar het kost wel geld als ze erop klikken. Nu houd je meer budget over en kan je jouw doelgroep nog vaker en meer aan gaan spreken. Hierdoor kan een onderneming gigantisch gaan groeien. Wat zijn de voordelen?Er zijn meerdere voordelen te behalen met online marketing Amsterdam. Om te beginnen werken de meeste marketing bureau’s met zoekmachine optimalisatie (SEO). Ze gaan dus eerst kijken naar de technische kant van de website. Zo moet het zoekwoord regelmatig in de tekst voorkomen, een meta titel en omschrijving aanwezig zijn en voldoende afbeeldingen of video’s. Daarnaast is het ook aan te raden dat de klant binnen maximaal 2 klikken bij het juiste product kan komen. Tevens is sinds December 2021 de snelheid van een website een heel stuk belangrijker geworden. Deze moet onder de 3 seconde laden en bij voorkeur nog sneller. Hiervoor wordt vaak gebruik gemaakt van een cache plugin. Deze verkleint de bestanden en haalt veel overbodige elementen uit de code als je een CMS systeem zoals WordPress of Joomla gebruikt. Daarnaast kun je ook met een plugin de afbeeldingen verkleinen, maar veel mensen kiezen ervoor om een CDN daarvoor te gebruiken. Zo worden de afbeeldingen niet van jouw server afgeladen, maar een externe. Dit zorgt ervoor dat de algemene laadtijd van een website aanzienlijk verbeterd. Je kunt het beste kijken welke mogelijkheden er zijn bij een marketing bureau. Zij weten je precies te vertellen wat je wel of niet nodig hebt. Informeer wel altijd bij meerdere bureaus om te kijken of ze ook daadwerkelijk eerlijk hierover zijn. Natuurlijk zijn er nog honderden factoren meer waar aan gewerkt wordt, maar dan zou dit een te technisch verhaal gaan worden. Betaalde advertenties plaatsen in de zoekmachineEr zijn meerdere voordelen van een online marketing bureau in Amsterdam. Landelijk gezien bereik je 94% van de Nederlandse internetgebruikers via zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo. Echter zijn er ook duizenden bedrijven die zowel online als offline te vinden zijn in deze zoekmachine. Vaak zijn er ook bedrijven in het buitenland die een Nederlandse site maken om ook hier omzet te genereren. Het opvallen in de zoekmachine is daarom ook niet zo heel makkelijk. Vaak is dit een proces van meerdere jaren omdat er naast waardevolle content ook vertrouwen opgebouwd moet worden. Natuurlijk kun je wel opvallen door bijvoorbeeld Google ADS te gebruiken. 89% van de zoekopdrachten is afkomstig uit Google en hier zit dus ook de grootste doelgroep. Door te betalen voor advertenties kom je boven de organische resultaten, maar let wel op hier zit een prijskaartje aan. Je kunt een Google ADS offerte aanvragen om erachter te komen wat dit ongeveer gaat kosten. Let wel op dat de prijzen uiteen lopen. Een groot marketing bureau heeft personeel wat ze door moeten betalen ook als er even geen werk is. Daarnaast hebben zij vaak een hogere huur en ook hogere energiekosten. Een kleiner bureau kan soms dezelfde resultaten halen en is een stuk goedkoper omdat ze een kleiner pand hebben. Als laatste heb je nog de freelancer die vaak vanuit huis werkt. Deze is het allergoedkoopste. Check wel altijd even de reviews om te kijken of je dan ook daadwerkelijk dezelfde kwaliteit krijgt.
|
